Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
220

Over mij

Hallo en welkom! Mijn naam is Raks.

Op het moment van schrijven   ben ik 26 jaar oud en sta ik  vol in het leven. Sinds dat ik jonger was, was het reizen mij al met de paplepel ingegoten. Al op jonge leeftijd maakten we (mijn familie en ik) al reiszen naar allerlei diverse landen. Zo was ik 4 toen ik voor het eerst naar Kreta (Griekenland) ging. Dat was een bijzondere ervaring. Ik kan me de azuurblauwe zee nog goed voor de ogen halen.

Ik ben al in verschillende (Europese)  landen geweest waaronder Noorwegen, Zweden en Denemarken (nog niet in Finland, staat zeker op de bucketlist). Maar zo ben ik ook bijvoorbeeld in België, Spanje, Frankrijk, Portugal, Duitsland en eigenlijk heel Europa wel geweest (behalve Zwitserland, Letland, Litouwen, Esland en Polen, die mis ik nog).

Ook heb ik wel eens tripjes buiten Europa gemaakt. Zo was ik in 2014 langs de oostkust van Amerika aan het rondreizen met familie, in 2022 deed ik West Highland Way in Schotland (wat onderdeel is van Groot-Brittannië) en mijn meest recente reis 2/3 deel doen van het Pieterpad.

Over mijn reis

Iedereen heeft z'n eigen verhaal. En mijn verhaal deel ik graag met jullie. Ik ben mijn passie om de wereld te verkennen nooit kwijtgeraakt. Het bloed stroomt waar het niet gaan kan en zo ook de wens om alle plekken van de wereld te zien. En dat begon al op jonge leeftijd. Samen met mijn ouders naar landen als Noorwegen, Zweden, Italië maar ook Zwitserland en Oostenrijk.  Ik ben ervan overtuigd dat elke dag een nieuw avontuur is en dat je nooit te oud bent om nieuwe paden te bewandelen. Nu heeft de pandemie natuurlijk de wereld op pauze gezet. Maar dat weerhield me niet om verder te gaan verkennen binnen onze landsgrenzen. Als je maar creatief met je omgeving omgaat gaan er vanzelf werelden voor je open. Dat is wat ik hier op deze website doe; creatief zijn.

Bezochte landen

Ik heb 16 landen (7%) bezocht:

België, Curaçao, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden.