Rouén, Parijs, Étretat & Honfleur 2017

22 april 2022 - Zeist, Nederland

Dag 1: 08-08-2017
De busreis 09:20

Dit gaat over dag 1, maar ik schrijf dit op dag 2. Gisteren was niet zo heel interessant. Een lange busreis gehad. Zie dag 2 voor verdere informatie.

Dag 2: 09-08-2017
Rouén 21:40

Wat is Rouén een supermooie stad. Deze stad is rijk aan cultuur en is ook best oud. Vandaag hebben we zelf rondgelopen. Was allemaal erg gaaf. Ook zijn we vandaag gedumpt door onze buschauffeur. Gezellig. We waren op tijd op het pick-up point (na Rouén zouden we met de groep naar een cider-proeverij gaan) maar de buschauffeur had andere plannen. Wij dus noodgedwongen met de taxi weer naar het hotel gegaan (ik had gelukkig een kaartje met het adres bij me) en daar de rest van de namiddag noodgedwongen gespendeerd. Nou meligheid gegarandeerd natuurlijk. Morgen gaan we naar Parijs.

Dag 3 10-08-2017
Rouén 21:50

Vandaag waren we naar Parijs geweest. Wat een mooie stad is dat zeg. Ik dacht zelf dat het allemaal wel mee zou vallen en dat het allemaal niet zoveel zou voorstellen. Dat neem ik terug! Verder hadden we dus nog een stadstour (met onze eigen bus) met een Nederlandstalige gids. Dat was fijn. De busrit was ook comfortabel.
Na de busrit hadden we nog een bezoekje gebracht aan de plek waar Napoleon begraven ligt. Tot slot nog een boottocht over de Seine gemaakt. De boottocht was erg mooi maar  er stond wel veel wind. Net voor de hoosbui waren we terug in de bus. Na een reis van 2 uur kwamen we weer moe maar voldaan aan bij het hotel. Die avond hebben we niet zoveel meer gedaan.

Dag 4: Êtretat & Honfleur
Op de kamer 22:28

Vandaag was erg mooi. We zijn naar de kliffen van Êtretat geweest. Bovenop de top was het uitzicht waanzinwekkend mooi.  Dat was de toch naar boven in de wind en de koude regen meer dan waard! Êtretat zelf was een schattig dorpje met veel kleurrijke huisjes. In Êtretat hebben we nog wat crépes gegeten en hebben we wat souvernirwinkeltjes bekeken.
 Daarna door naar Honfleur. Honfleur was ook een mooi  stadje aan het water met een mooi klein haventje erbij. In dat haventje hebben nog wat rondgelopen, foto's gemaakt en een patatje gegeten voordat we weer terug moesten naar de bus voor onze terugreis naar het hotel. In het hotel aten we wat en was het helaas alweer tijd om onze koffers te pakken. Morgen gaan we weer naar huis. Maar eerst nog een laatste bakkie koffie op de kamer.