Dag 1 04/05/2023 Dominicanenklooster, Huissen

8 mei 2023 - Zeist, Nederland

Aan het bureau, 18:03

(Deze dagen maak ik géén gebruik van de mobiele telefoon)

Hallo allen,

Na een voorspoedige reis ben ik goed en wel aangekomen in het klooster. Mijn onderkomen voor de komende vier dagen. De route wist ik gelukkig nog precies uit mijn hoofd. Het was net alsof ik niet vier jaar weg ben geweest. Na het inchecken en het vinden van de juiste kamer was het tijd om de rest te ontmoeten in het naastgelegen conferentiegebouw 'De Herberg'. De groep is erg attent en wegkomend. Na de kennismaking gingen we  om 17:30 gezamenlijk eten. Wat erg fijn is, is dat alles hier standaard vegetarisch en (naar vermogen) biologisch is.

Na de maaltijd heb ik teruggetrokken in de slaapkamer om de eerste indrukken en de stilte tot me te laten komen want wat is het hier stil ondanks het oude, gehorige, 16 eeuwse kloostergebouw waar ik in vertoef. De verstilling is alom aanwezig.

Het avondprogramma start om 19:30 en omdat het vandaag dodenherdenking is, houden we om 20:00 uur 2 minuten stilte.

- Edith -

"Bij zichzelf beginnen, maar niet bij zichzelf eindigen; van zichzelf uitgaan, maar niet naar zichzelf toe streven: zichzelf zijn, maar niet met zichzelf bezig zijn.''
Martin Buber

1. Inge:
    8 mei 2023
    Leuk Edith. Doe lekker je ding daar en geniet van het mooie om je heen